Dane są równania: 3/x+2 = 4/x i 5/x-5 = 3/x+3
Które zdanie jest prawdziwe?
a)Oba równania mają ujemne pierwiastki.
b)Pierwiastkiem jednego z równań jest liczba -8.
c)Pierwiastkiem jednego z równań jest liczba dodatnia.
d)Równania mają jednakowe pierwiastki.

2

Odpowiedzi

2010-04-11T11:55:53+02:00
3:x+2=4:x
(3+2x):x-4:x=0
(3+2x-4):x=0
(2x-1):x=0
2x-1=0
2x=1
x=1/2

5/x-5 = 3/x+3
(5-5x-3-3x):x=0
(-8x+2):x=0
-8x+2=0
-8x=-2
x=1/4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T11:57:00+02:00
3/x+2 = 4/x
3/x+2 - 4/x =0
3x - 4(x+2)=0
3x-4x=2
x=-2

5/x-5 = 3/x+3
5(x+3)-3(x-5)=0
5x+15-3x+15=0
2x=-3o
x=-15

odp a)