1. Cene pewnego towaru podniesiono o 10 % a po sezonie obniżono o 10%. Czy po sezonie cena była wyższa czy niższa od początkowej?
B) Cenę pewnego towaru obniżono o 10%, a w sezonie podwyższono o 10 %. Czy w sezonie cena była wyższa czy niższa od początkowej?

2. Nos Pinokia po pierwszym kłamstwie urósł o 20 % a po następnym kłamstwie - o 25 %. I ile procent wydłużył się nos Pinokia po obydwu kłamstwach ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T17:56:01+01:00
/ - kreska ułamkowa
musisz w tych zadaniach wymyślić jakąś liczbę, ja tutaj sobie wzięłam 100

1. 110.100 x 100 = 110 zł - sezon
po sezonie - 90/100 x 110 = 99 zł
a) po sezonie cena towaru jest niższa
b) w sezonie cena towaru będzie wyższa od początkowej

2.20/100 x 20 = 24 cm
125/100 x 24 = 30 cm

30-20 = 10
10/20 x 100% = 100/2% = 50%
czyli nos pinokia wydłużył sie o 50 %

;)))
2009-11-03T17:56:50+01:00
1.a) niższa
b) niższa

2. Nos Pinokia wydłużył się po pierwszym kłamstwie do 120% początkowej dłuhości czyli ma 1,2 x.

Po drugim jeszcze o 25%, czyli 0,25*1,2x = 0,3x

czyli 1,2x+0,3x = 1,5x

nos wydłużył się o 50%