Odpowiedzi

2010-04-11T11:41:10+02:00
1.
a)1/3x = 3 / *3
x = 9
b)2x=1/5 /:2
x = 1/10
c)3/4x= - 4/9 /*4
3x = -16/9 /:3
x = -16/27
d)0,1x = -7 /:0,1
x = -70
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T11:43:25+02:00
Zad 1 : Rozwiaz rownania
a)1/3x = 3
3*1/3x=3*3
x=9
b)2x=1/5 |:2
x=2/5
c)3/4x= - 4/9 |:3/4
x=16/27
d)0,1x = -7 |:0,1
x=-70
zad 2 : rozwiaz rownania
a)-(4+x)=2(3 -x)
-4-x=6-2x
-x+2x=4-2
x=2
b)3(y+6)-y=2(y+9)
3y+18-y=2y+18
3y-2y-y+18-18
0=0
Równanie tożsamościowe
c)(x-7) - 2(3x+5)=3
x-7-6x-10=3
x-6x=7+10+3
-5x=20 |:-5
x=-4
2010-04-11T11:44:40+02:00
1.
a)1/3x = 3 /*3
x=9
b)2x=1/5 /*1/2
X=0,1
c)3/4x= - 4/9 /*4
3x=-16/9 /*1/3
x=-16/27
d)0,1x = -7 /*10
x=-70
2.
a)-(4+x)=2(3 -x)
-4-x=6-2x
-x+2x=6+4
x=10
b)3(y+6)-y=2(y+9)
3y+18-y=2y+18
3y-y-2y=18-18
0=0
c)(x-7) - 2(3x+5)=3
x-7-6x-10=3
-5x=3+7+10
-5x=20
x=-4