Odpowiedzi

2010-04-11T11:42:21+02:00
Przystosowania organizmów cudzożywnych do pobierania i przyswajania pokarmów uwarunkowane są środowiskiem i trybem życie tych organizmów.
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T11:48:55+02:00
Organizmy cudzożywne uzyskują potrzebne związki organiczne, odżywiając się roślinami, zwierzętami, szczątkami organicznymi lub prowadząc pasożytniczy tryb życia. Ciała ich zostały odpowiednio ukształtowane aby mogły pobierać potrzebne im składniki. Np pasożyty zewnętrzne za pomocą przyssawek lub innych narządów czepnych oraz lepkich substancji przytwierdzają się do skóry żywiciela i pobierają z jego ciała płyny ustrojowe zawierające pokarm [przykład: pijawki, kleszcze, pchły, komary]
10 4 10