Proszę o odpowiedz do godziny 18
potrzebne na jutro:) i dam najlepszą

a) dlaczego przezroczysta, cienka folia do pakowania żywności ,,przykleja się" do naczyń?
b)dlaczego spódnica ze sztucznego tworzywa podczas chodzenia ,,przykleja się" do rajstop?
c) dlaczego potarty o wełniany sweter długopis, zbliżony do cieknącego z kranu strumyka wody, odchyla go?
d) dlaczego rozpylacze do farb konstruuje sie w taki sposób, by wylatujące kropelki były jednoimiennie naelektryzowane?
e)dlaczego ekrany telewizorów i monitory komputerów szybciej pokrywają się kurzem niż inne przedmioty?
f) dlaczego benzyny nie powinno się nalewać do plastikowych zbiorników?
g) dlaczego podczas głaskania psa, w ciemności możemy zauważyć iskry przebiegające miedzy ręką i sierścią psa?

2

Odpowiedzi

2010-04-11T14:53:08+02:00
Z powodu zjawiska elektryzowania się ciał, ciała o jednakowych znakach odpychają się, a o różnych przyciagają się, siła odpychania zależyod masy ciał i róznicy potencjałów
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T15:02:51+02:00
A)Elektrony różnoimienne się przyciągają się. ( w tym przypadku naelektryzowanie występuje przez tarcie)
b)Elektrony różnoimienne się przyciągają się. ( w tym przypadku naelektryzowanie występuje przez tarcie)
c)Elektrony różnoimienne się przyciągają się. ( w tym przypadku naelektryzowanie występuje przez wpływ [indukcję])
d)Żeby farba nie rozpryskiwała się na wszystkie strony, ponieważ gdyby było inaczej krople farby odpychałyby się od siebie.
e)ponieważ się elektryzują i przyciągają przez indukcję (wpływ) elektrycznie obojętne drobinki kurzu.
f)ponieważ benzyna rozsadziłaby (pod wpływem temperatury) plastikowy zbiornik.

wytłumaczenie:

Kiedy wzrasta temperatura benzyny, to zaczyna ona bardziej parować i gaz nie mający wylotu, zaczyna wypełniać całą objętość pojemnika. Plastik, jest słabym materiałem i pod wpływem nacisku ze strony gazu, pojemnik pęka.

g)ponieważ różnice ładunków powodują małe wyładowania (podobne do admosferycznych, tylko na znacznie mniejszą skalę).

Mam nadzieję, że pomogłem.
3 5 3