Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:31:32+02:00
No to lecimy( zakladam ze atom wodoru)
na elektron dziala sila elektryczna ktora jest tez sila dosrodkowa

ke^2/r^2 = mV^2/r
ke^2/r=mV^2

V^2=ke^2/r*m

Energia calkowita elektronu to jego energia potencjalna elektryczna i kinetyczna
Ec = Ek+Ep
Ep = V*-e = -e^2k/r

Ec = mv^2/2 -e^2k/r= mke^2/rm -e^2k/r (m pogonimy)

Ec = ke^2/2r -e^2k/r = -ke^2/r
stad juz mamy
r= -ke^2/Ec = ke*e/2*e=ke/2= 7,192 * 10do minus 19 metra

W tresci powinno byc -2ev wtedy promien wyjdzie dodatni i tak powinno byc. Elektron ma zawsze ujemna energie w bohrowskim modelu atomu.
2010-04-11T18:35:55+02:00


ke^2/r^2 = mV^2 /r
ke^2/r=mV^2
V^2=ke^2/r*m
Ec = Ek+Ep
Ep = V*-e = -e^2k/r
Ec = mv^2/2 -e^2k/r= mke^2/rm -e^2k/r
Ec = ke^2/2r -e^2k/r = -ke^2/r
r= -ke^2/Ec = ke*e/2*e=ke/2= 7,192 * -10 19 m
chyba dobrze