21. Zegar wahadłowy wskazuje godzinę 12.00. Czy identyczny zegar pozostawiony na księżycu wskaże taką samą godzinę?
a) tak ponieważ zegary są identyczne
b) tak ponieważ na obu ciałach, Ziemi i Księżycu, obowiązuje te same prawa fizyki.
c) nie ponieważ na Księżycu nie ma atmosfery
d) nie ponieważ przyciąganie grawitacyjne na Księżycu jest mniejsze i to dzięki temu oddziaływaniu te zegary działają.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T11:44:48+02:00
2010-04-11T11:45:35+02:00
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T11:56:24+02:00
Zegar wahadłowy napędzany jest zazwyczaj siłą grawitacji (obciążnik na lince), sprężyną lub elektromagnesem.Jest bardzo wrażliwy na zakłócenia pracy wynikające ze zmian temperatury, ciśnienia, niewłaściwe ustawienie oraz drgania pochodzące z otoczenia.
Księżyc ma zewnętrzne pole magnetyczne, którego natężenie waha się od 1 do 100 nanotesli – ponad 100 razy słabsze od ziemskiego (30000-60000 nanotesli).

ODP.d) nie ponieważ przyciąganie grawitacyjne na Księżycu jest mniejsze i to dzięki temu oddziaływaniu te zegary działają.
1 5 1