W podanych zdaniach podkreśl(wy napiszcie wielkimi literami) i nazwij orzeczenia.
a)W wakacje będziemy wypoczywać.

b)W przyszłym roku pojedziemy do Krakowa.

c)Nie wolno narażać zdrowia.

d)Zawsze był niezwykle uprzejmy.

e)Jacek od pierwszej klasy jest czwarty w dzienniku.

Daje naj ;-)

3

Odpowiedzi

2010-04-11T11:58:27+02:00
A) będziemy
b)pojedziemy
c) narażać
d) był
e)jest czwarty
2010-04-11T11:59:52+02:00
A)W wakacje BĘDZIEMY wypoczywać.
b)W przyszłym roku POJEDZIEMY do Krakowa.
c)NIE WOLNO narażać zdrowia.
d)Zawsze był niezwykle UPRZEJMY.
e)Jacek od pierwszej klasy JEST CZWARTY w dzienniku.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:11:17+02:00
A)W wakacje BĘDZIEMY wypoczywać. orzeczenie czasownikowe
b)W przyszłym roku POJEDZIEMY do Krakowa. orzeczenie czasownikowe
c)NIE WOLNO narażać zdrowia. orzeczenie czasownikowe
d)Zawsze BYŁ niezwykle UPRZEJMY. orzeczenie imienne
e)Jacek od pierwszej klasy JEST czwarty w dzienniku. orzeczenie czasownikowe