Podstawy trapezu prostokątnego , którego pole wynosi 78cm², mają długości 4 cm i 9 cm. Oblicz dlugośc ramion trapezu, wiedząc, że jedno ramię jest o 1 cm krótsze od drugiego .

Proszę o napisanie rozwiązania po kolei :)

Dam naj .
z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T11:57:48+02:00
Trapez ABCD - trapez prostokątny
AB - długość dłuższej podstawy trapezu
CD - długość krótszej podstawy trapezu
AD - wysokość trapezu i krótsze ramię trapezu
BC - dłuższe ramię trapezu
P - pole trapezu
|AB| = 9 cm
|CD| = 4 cm
|BC| = |AD| + 1 cm
P = 78 cm²

P = ½(|AB| + |CD|) * |AD|

½(9 + 4) * |AD| = 78 /* 2
13 * |AD| = 156 /: 13
|AD| = 12 cm

|BC| = |AD| + 1 cm
|BC| = 12 + 1 = 13 cm
odpowiedź
Krótsze ramię trapezu ma długość 12 cm, a dłuższe 13 cm.
pozdrawiam :)
2010-04-11T12:01:53+02:00
A=4
b=9
P=78cm²
P=1/2*(a+b)*h
78=1/2*(4+9)*h/ *2
156=13*h
13h=156 /13
h=12 - jedno ramię
12-1=11 - drugie ramię
1 5 1