Odpowiedzi

2009-11-03T17:54:39+01:00
Dane:
R= 10 om
q= 1 C
t= 2 s
Szukane:
I=?
Rozwiazanie:
I=q/t
I= 1C/2s
I=0,5A
Odp. Napiecie wynosci 0,5 A.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T17:57:36+01:00
Na początku musimy obliczyć prąd ze wzoru I = Q/t
I = 1/2 A
następnie korzystamy z prawa ohma
I = U/R
musimy obliczyć napięcie (U) więc przekształcamy wzór
U = I * R
U = 1/2 * 10
U = 5 V

Odp. Przyłożono napięcie równe 5 V.
1 5 1