Odpowiedzi

2010-04-11T12:09:09+02:00
Tyzenhauz - jest to podskarbi litewski, z którym koleguje się Maciej do czasu Targowicy ( księga VI, w. 504 ). Prawdopodobne jest że to właśnie on przysłał tancerzy na ucztę organizowaną przez Rejtan dla Denassowa ( księga VIII, w. 222 ).
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:11:52+02:00

Antoni Tyzenhauz- urodził się w 1733 roku, zmarł 31 marca 1785 roku w Warszawie. Od 1765 roku był starosta grodzieckim. Jako przyjaciel Stanisława Augusta Poniatowskiego zarządzał królewskimi majątkami na Litwie. Przeprowadzał spektakularne uprzemysłowienie okolic Grodna, budując 50 dużych manufaktur. W 1780 roku na skutek intryg ambasadora rosyjskiego Otto Magnusa von Stackelberga został zdymisjonowany a plon jego 15-letniej działalności popadł w ruinę.
1 1 1