Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:05:18+02:00
ZAD.1 3(x-5)+7=x+1
3x-15+7=x+1
2x=9 // 2
x=4,5


zad.2 X+3:2RAZY 8 =X-3

z tym przykladem cos jest nie tak
chyba ze chodzilo o to:
8(x+3/2) = x - 3
8x +24=x-3
7x= -27
x= - 27/7
2010-04-11T12:06:28+02:00
1. 3x - 15 + 7 = x + 1
3x - 8 = x + 1 / +8
3x = x + 9 / -x
2x = 9 / :2
x = 4,5

2. x +3 : 2 * 8 = x - 3
x + 12 = x - 3 /-12
x = x - 3 /+3
x = x -> równanie tożsamościowe