Jedna ze ścian w przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 200 cm x 270 cm. Na ścianie tej wisi lustro w kształcie rombu o przekątnych długości 135 cm i 180 cm. Jaką część powierzchni ściany zajmuje to lustro ?

A) 1/4
B) 1/5
C) 9/40
D) 9/20

2

Odpowiedzi

2010-04-11T12:12:55+02:00
Obliczamy pole sciany przedpokoju:
P=a*b
P= 200 * 270 = 54000 cm^
Obliczamy pole lustra:
P= (e*f)/2
P=(135*180)/2 = 12150 cm^

54000 - 100 %
12150 - x%
54000x= 1215000
x = 22,5 %
22,5 % = 225/1000 = 1/8

Odp: Lustro zajmuje 1/8 powierzchni ściany przedpokoju. [nie ma takiego wariantu?]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:19:08+02:00
Jaka jest powierzchnia ściany?
P=a*b
P=200cm*270cm=54000cm²
Jakie pole ma lustro?
P=½x*y
P=½180cm*135cm=90cm*135cm=12150cm²
Jaki to procent?
54000cm²-----100%
12150cm²------x%
54000cm²/100%=540---------1%
12150cm²/540=22,5------------x%
22,5%=⁹/₄₀
Odp.: C