Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:33:11+02:00
Z tw. Pitagorasa => a²+b²=c²
(1,5)²m+b²=(2,5)²m
b²=6,25m-2,25m
b²=4
b=√4
b=2m

Odp.Odległość od drabinki do końca ślizgu wynosi 2m.

Polecam się na przyszłość w razie pytań pisać na gg 5891597 pozdrawiam Tutti123 :)
2010-04-11T12:34:07+02:00
Skorzystaj z twierdzenia Pitagorasa
a²+b²=c²
W tym przypadku masz podane:
a=1,5m
b= ?
c=2,5m
Możesz przekształcić wzór
c²-a²=b²
2,5²-1,5²=b²
6,25-2,25=b²
b²=4
b=2m
koniec ślizgu znajduje się 2m od drabinki
2010-04-11T12:35:32+02:00
2,5(do kwadratu) = 1,5(do kwadratu) + x(do kwadratu)
6,25=2,25+x(do kwadratu)
x(do kwadratu) = 6,25-2,25
x(do kwadratu) = 4
x=2
Odp.Koniec slizgu znajduje sie w odleglosci 2 m od drabinki.