Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:37:24+02:00
X/2 - x + 1 ≥ 3x/4 + 5x/6 //*12
6x-12x+12≥9x+10x
6x-12x-9x-10x≥-12
-25x≥-12
x≤12/25

x∈(-∞,12/25>
6 4 6
2010-04-11T12:38:33+02:00
X/2 - x + 1 ≥ 3x/4 + 5x/6 całość pomnożyć przez 12

6x-12x+12≥9x+10x
-6x+12≥19x
-6x-19x≥-12
-25x≥-12 podzielic przez (-25)
x<_12/25 (tu jest znak mniejsze równe bo jak sie dzieli lub mnoży przez liczbę ujemną to znak sie odwraca)
17 4 17