Odpowiedzi

2010-04-11T12:41:39+02:00
A=(-2,-8) i b=(3,7)
te punkty musisz podstawić do ogólnego wzoru funkcji i stworzyć układ równań:
-8=-2a+b /*(-1)
7=3a+b

8=2a-b
7=3a+b
________
15=5a /:5
a=3

7=3*3+b
7=9+b
b=-2

f(x)=3x-2

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:43:45+02:00
Y=ax+b wzór funkcji liniowej
Za y podstawiamy 2 współrzędna za x pierwszą

-8=a(-2)+b/-1
7=a(3)+b

8=2a-b
7=3a+b

5a=15/5
a=3

7=3*3+b
7=9+b
b=-2
f(x)=3x-2
1 5 1