Odpowiedzi

2010-04-11T12:36:01+02:00
2010-04-11T12:38:02+02:00
Metoda kubełkowa:
----------- ----------- -------------
10kg - Xkg 10+x
4% - + 0% = 3%
---------- ------------ -------------
10 x 4 +X =(10+x)x3
a dalej rozwiaz to równanie ok
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:45:08+02:00
Stężenie procentowe roztworu to (masa substancji rozpuszczonej ):(masa wody +masa substancji rozpuszczonej)x100%
w 4% roztworze jest 0,04•10=0,4(kg)substancji rozpuszczonej

ma być 3% czyli 0,03=0,4:(10+x)
gdzie x-tyle wody trzeba dolać do tych 10kg
0,03(10+x)=0,4
0,3 +0,03x=0,4
0,03x=0,1
x=10/3
x=3⅓
1 5 1