Wyjaśnij zwiążki frazeologiczne :
błękitna krew
dziesiąta woda po kisielu
pokrewieństwo po mieczu
pokrewieństwo po kondzieli
więzy krwi
zew krwi
Napisz 2 krótkie dialogi jeden realistyczny drugi groteskowy pomiędzy postaciami z obrazu jan van eyck portret małzonków

3

Odpowiedzi

2009-11-03T18:04:28+01:00
Błekitna krew - Powiedzenie to zapewne wiązać należy z jasnym, bladym odcieniem skóry osób przynależących do warstwy arystokracji

dziesiąta woda po kisielu- określenie bardzo dalekiego krewnego; gdy stopień pokrewieństwa jest bardzo mały


pokrewieństwo po mieczu - o pokrewieństwie w linii męskiej, ze strony ojca

więzy krwi = pokrewieństwo.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:05:13+01:00
Błekitna Krew - Przynależność do rodziny arystokratycznej
Dziesiąta Woda po Kisielu - Daleki Krewny
Pokrewieństwo po Mieczu - w lini Męskiej, ze strony Ojca
Pokrewieństwo po Kondzieli - to co wyżej tylko po Matce
Więzy Krwi - Więzy rodzinne
Zew Krwi - Chęć zemsty
3 5 3
2009-11-03T18:10:28+01:00
Błękitna krew arystokratyczne pochodzenie, przynależność do wysokiego narodu
dziesiąta woda po kisielu- daleki krewny, daleki związek
więzy krwi "pokrewieństwo"

pokrewieństwo po mieczu "krewny ze strony matki"
pokrewieństwo po kondzieli "krewny ze strony ojca"