5 Pytań
1 Wymień Rośliny strefy śródziemnomorskiej
2. wymień zwierzęta strefy śródziemnomorskiej
3. Wymienić ludy zamieszkujące lasy równikowe
4. wymienić rodzaje pustyń
5.Opisać co jest kolebką europejską .


Szybka odp ;).

3

Odpowiedzi

2010-04-11T12:41:04+02:00
1.cedr,dąb korkowy,oliwka,figowiec,winorośl.
2.daniele, kozice, koziorożce,flamingi,nietoperze,
3.Pigmeje,Bantu.
4.Kamienista,żwirowa,piaszczysta,pylasta.
5.cywilizacja,kultura,ludność,gospodarka.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:45:12+02:00
Ad.1
wawrzyn , laur, cedry, sosny, cyprysy,karłowate dęby, oleander, mirty, jałowce, wrzośce, pistacje, pinie, dąb korkowy, rozmaryny, agawy, oliwki, winorośle, figowce
ad.2
daniele, kozice, koziorożce, flamingi , żółwie lądowe i morskie , obrączkowce, żmije, połozy, ślepucha robakowata, kameleon, gekony, murówki, scynki , magoty, muflony, mangusty, sępy, orzełek południowy, raróg górski i śpiewające: pokrzewki, cierlik.
ad.3
lasy równikowe zamieszkują: Pigmeje i Bantu, malajscy Semangowie, Papuasi z Nowej Gwinei, Indianie południowoamerykańscy i inni.
ad.4
Rodzaje pustyń: skaliste, kamieniste(hamady), żwirowe(serir), piaszczyste(ergi), ilaste(pylaste, takyr)
ad.5
kolebką europejską jest są państwa europejskie. Np. kolebką kultury europejskiej jest grecja, włochy, kolebką demokratyzmu w europie jest Anglia

8 4 8
2010-04-11T12:51:11+02:00
1 W przeszłości w tej strefie rosły lasy liściaste i iglaste składające się z cedrów, dębów, sosen, cyprysów. Wskutek karczowania lasów pod pola uprawne, ich miejsce zastąpiły zarośla wiecznie zielonych krzewów i karłowatych drzew zwane makią. Rosną tam: karłowate dęby, oleander, mirty, jałowce, wawrzyny, wrzośce, pistacje. Charakterystycznymi elementami krajobrazu śródziemnomorskiego są pinie i wysmukłe cyprysy. W Hiszpanii i Portugalii rośnie dąb korkowy.

Jednym z gatunków drzew nad Morzem Śródziemnym jest cedr - symbol występujący na narodowej fladze Libanu. Innym drzewem jest dąb korkowy, z jego kory wyrabia się cenny surowiec - korek. Do roślin uprawnych należą:
* oliwka
* figowiec
* winorośl
2 W strefie śródziemnomorskiej żyje wiele gatunków zwierząt:

* w górach:
* daniele
*kozice
* koziorożce
* nad brzegami rzek:
* flamingi
* liczne gatunki nietoperzy
3 Lasy równikowe Afryki zamieszkuje kilka pierwotnych grup plemiennych. Są to przede wszystkim Pigmeje oraz lud Bantu.
4
Kamienista
Żwirowa
Piaszczysta
Pylasta
4 4 4