Odpowiedzi

2010-04-11T12:41:59+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:50:59+02:00
1. Promień koła zwiększono cztery razy. Pole koła wzrosło:

A. 16 razy
B. o 3 PI
C. 4 razy
D. 4 Pi razy

Odpowiedź: A, bo mamy wzór πr² (pole koła), czyli zakładasz sobie jakąś liczbę za pierwszy promień, czyli na przykład 1 i wtedy masz pole 1π, a jeśli pomnożysz promień (czyli nasze 1) przez 4, otrzymujesz π×4², czyli 16π.

2. Ile wynosi długość krawędzi sześcianu o przekątnej 12?

a - krawędź sześcianu
d = a√3 – przekątna sześcianu
12 = a√3 / : √3
12√3/3 = a