Odpowiedzi

2009-11-03T18:00:59+01:00
Chrzciny Jezusa czyli Timkat.
W to święto tłumy owiniętych w tradycyjne białe chusty (gabi) mieszkańców miasta pieszo wspinały się na zbocza w stronę Jan Meda największego parku, boiska a może po prostu ogrodzonego i w miarę czystego kawałka trawy w Addis. Zgodnie z wierzeniami etiopskiego kościoła ortodoksyjnego chrzciny Chrystusa miały odbyć się 19 stycznia. Na pamiątkę tego wydarzenia Etiopczycy urządzają kolorowe procesje. Idący ulicami miasta młodzi ludzie śpiewają i wymachują patykami, a towarzyszący im starcy rytmicznie podrygują wyskakując przed dobrze uformowany szereg.
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:06:17+01:00
- przestrzega niektórych zwyczajów żydowskich (obrzezanie, szabat, koszerność mięsa)
- dodanie do kanonu ksiąg św. szereg apokryfów.
- Kapłani świeccy (udzielający jedynie sakramentów) mogą zawierać związki małżeńskie
-resztę funkcji pełnią kapłani zakonni.
- Od 1959 kościół etiopski jest autokefaliczny, jego metropolita rezyduje w Addis Abebie .
-Językiem liturgicznym jest język gyyz.
-Wierzenia i obrzędy kultowe są zbliżone do wierzeń i obrzędów Koptów.
5 2 5