Znajdź liczbe ktorej
1)

a 10 % z 10,
b) 1 % z 21

c) 20% z 20 i 20% z 30

d) 25 % z 12,
e ) 75% z 32 i z 40



2)
a) 1% wynosi 2
b) 10% wynosi 3
c) 20% wynosi 4
d) 25% wynosi 50
e) 30% wynosi 6
f) 40% wynosi 8
g) 60% wynosi 12


3) Znajdź liczbe
a) o 10 % wieksza od 20
b) o 1% wieksza od 30
c)o 20% mniejsza od 40
d) o 30 mniejsza od 50


4) znajdz liczbe ktora.
a)zmniejszona o 10% rowna o / od niewiem 18
b) zmniejszona o 20% równa o 16
c)zwiększona o 30% równa o 26
d)zwiekszona o 40% równa o 18


proszę kto mi to zrobi. !
Proszę ale koniecznie ( obliczenia )we wszystkich zad. obliczenia
Muszę to mnieć!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T18:20:42+01:00
Znajdź liczbe ktorej
1)

a) 10 % z 10
10*0,1==1
b) 1 % z 21
21*0,01=0,21
c) 20% z 20 i 20% z 30
20*0,2=4
30*0,2=6
d) 25 % z 12,
12*0,25=3
e ) 75% z 32 i z 40
32*0,75=24
40*0,75=30

2)
a) 1% wynosi 2
2/0,01=200
b) 10% wynosi 3
3/0,1=30
c) 20% wynosi 4
4/0,2=20
d) 25% wynosi 50
50/0,25=200
e) 30% wynosi 6
6/0,3=20
f) 40% wynosi 8
8/0,4=20
g) 60% wynosi 12
12/0,6=20

3) Znajdź liczbe
a) o 10 % wieksza od 20
20+20*0,1=20+2=22
b) o 1% wieksza od 30
30+30*0,01=30+0,3=30,3
c)o 20% mniejsza od 40
40-40*0,2=40-8=32
d) o 30% mniejsza od 50
50-50*0,3=50-15=35


4) znajdz liczbe ktora.
a)zmniejszona o 10% rowna o / od niewiem 18
x-0,1x=18
0,9x=18
x=20
b) zmniejszona o 20% równa o 16
x-0,2x=16
0,8x=16
x=20
c)zwiększona o 30% równa o 26
x+0,3x=26
1,3x=26
x=20
d)zwiekszona o 40% równa o 18
x+0,4x=18
1,4x=18
x=12 6/7

Co do ostatniego zadania nie jestem pewien, bo trochę chaotycznie to napisałaś.
1 5 1
2009-11-03T18:21:50+01:00
10% z 10 -> 10% * 10 = 10/100 *10 = 100/100 = 1

1% z 21 -> 1% * 21 = 1/100 *21 =21/100 = 0,21

20% z 20 -> 20/100 * 20 = 400/100 = 4
20% z 30 -> 30/100 * 20 = 600/100 = 6

25% z 12 -> 25/100 * 12 = 1/4 * 12 = 12/4 = 3

75% z 32 -> 75% * 32 = 3/4 * 32 = 96/4 = 24
75% z 40 -> 75% * 40 = 3/4 *40 = 120/4 = 30

a) 1% wynosi 2 -> 1% * 100 = 100% wynosi 2 * 100 = 200
b) 10% wynosi 3 -> 10% * 10 = 100% wynosi 3 * 10 = 30
c) 20% wynosi 4 -> 20% * 5 = 100% wynosi 4 * 5 = 20
d) 25% wynosi 50 -> 25% * 4 = 100 % wynosi 50 * 4 = 200
e) 30% wynosi 6 -> 30% : 3 = 10% 10% * 10 = 100% wynosi 6:3=2 2*10=20
f) 40% wynosi 8 -> 40% : 4= 10% 10% * 10= 100% wynosi 8:4=2 2*10=20
g) 60% wynosi 12 -> 60%:6=10% 10%*10= 100% wynosi 12:6=2 2*10=20

3) Znajdź liczbe
a) o 10 % wieksza od 20 -> 10%*20=2 20+2=22
b) o 1% wieksza od 30 -> 1% * 30 = 0,3 30+0,3= 30,3
c)o 20% mniejsza od 40 -> 20% *40= 8 40-8 =32
d) o 30 mniejsza od 50 -> 30% *50 = 15 50 - 15 = 35


4) znajdz liczbe ktora.
a)zmniejszona o 10% rowna o / od niewiem 18
b) zmniejszona o 20% równa o 16
c)zwiększona o 30% równa o 26
d)zwiekszona o 40% równa o 18

4 nie mogę..
Proszę ;)
1 5 1