Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T12:47:35+02:00
Row oceaninczny - obniżenie dna oceanu, jest wąskie i podlużne.
ognisty pierścień Pacyfiku - strefa częstych trzęsień ziemi i erupcji wulkanicznych, która otacza Ocean Spokojny.

LICZE NA NAJ.
PS- Mialam to ostatnio na lekcji
3 5 3
2010-04-11T12:48:27+02:00
Rów oceaniczny - obniżenie dna, silnie wydłużone o głębokości ponad 6000m

Ognisty pierścień Pacyfiku - miejsce, gdzie skupia się najwięcej trzęsień ziemi i czynnych wulkanów
1 5 1
2010-04-11T12:49:12+02:00
Rów oceaniczny, obniżenie dna oceanu, podłużne wąskie i głębokie o stromych zboczach i płaskim dnie, występujące przeważnie na skraju płyty oceanicznej

ognisty pierścień Pacyfiku - rejonu na kuli ziemskiej szczególnie aktywnego sejsmicznie. Jego granice wyznaczone są przez wybrzeża Azji, Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii. W tym rejonie kuli ziemskiej występuje duża ilość wulkanów, co związane jest z granicami tektonicznej Płyty Pacyficznej.
1 5 1