Odpowiedzi

2009-11-03T18:04:58+01:00
X - liczba uczniów

x= 1/2x +1/4x + 1/7x + 3
x=28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:09:28+01:00
0,5x + 0,25x + 1/7x + 3 = x

1/2x+1/4x+1/7x+3=x
14/28x+7/28x+4/28x +3 =x
25/28x + 3 = x
3=3/28x
3x=84
x=28


Pozdrawiam! :)
2009-11-03T18:10:03+01:00
1/2 + 1/4 + 1/7 = 14/28 + 7/28 + 4/28 = 25/28
1 - 25/28 = 3/28 - taka częsc szkoły to kobiety
1/28 - taką częsc szkoły stanowi jeden uczeń
1 : 1/28 = 28

Odp. W szkole Pitagorasa było 28 uczniów.