Odpowiedzi

2009-11-03T18:07:12+01:00
W wodach więcej jest tlenu. Źródłem tlenu w wodzie, jest atmosfera, z której dyfunduje do powierzchniowych warstw wody, aż do osiągnięcia stopnia nasycenia.
3 1 3
2009-11-03T18:08:09+01:00
Według mnie tlenu w wodach bo przecież ryby i zwierzęta wodne muszą czymś oddychać a azotem to by sie udusiły a przecież muszą czymś oddychać w tym swoim środowisku wodnym.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T20:04:25+01:00
O ile w atmosferze stosunek tlenu do azotu można w przybliżeniu traktować jak 1:4, to w wodzie morskiej stosunek ten kształtuje się w przybliżeniu jak 1:2, co oznacza, że w "powietrze rozpuszczone w wodzie" zawiera dwukrotnie więcej tlenu niż powietrze atmosferyczne.Tlen, jako pierwiastek bardzo aktywny pod względem chemicznym zużywany jest w procesach mineralizacji (utleniania) substancji organicznej, wykorzystywany jest również do procesów oddychania przez organizmy morskie. W rezultacie zawartość tlenu w wodach największa jest w powierzchniowych i przypowierzchniowych warstwach wody, w miarę zwiększania się głębokości zawartość tlenu maleje.
1 5 1