Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T13:50:30+02:00
A) butan
mC4H10=4*12+10*1=58u

100%-58u
x%-48u

x=100*48/58

x=82,75%


b)penten

mC5H10=5*12+10*1=70u

100%-70
x%-60

x=100*60/70

x=85,71%


c)propyn

mC3H4=3*12+4*1=40u

100%-40
x%-36

x=100*36/40

x=90%
3 5 3
2010-04-11T14:02:27+02:00
Butan: c4h10 = 58u
c=12 *4 = 48u
h= 1 *10 =10u

%c = 48/58 *100% = 82,75%

pentyn: c5h8 =68
c= 12*5=60
h=8*1=8
%c = 60/68 *100% =88,23

propyn = c3h4 = 40u
c=12*3 = 36u
h=4*1 = 4

%c= 36/40 *100% = 90%