Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T13:12:35+02:00
H=20cm
a=?
d1=12cm
d2=16cm
Pc= 2*Pp + Pb
Pp= pole podstawy
Pb- pole boczne
Pp= 1/2*12cm*16cm
Pp=96cm2
Korzystam z twierdzenia Pitagorasa (aby obliczyć bok a); biorę do tego ten rójkąt, który powstaje z połowy długości przekątnych- jak się przyjrzysz do zobaczysz;):
6 do kwadratu + 8 do kwadratu= a do kwadratu
36+64= a do kwadratu
a= 10cm
Pb= 4* 10cm*20cm
Pb= 800cm2
Pc= 2*96cm2+ 800cm2
Pb= 192cm2+ 800cm2
Pb= 992cm2
Proszę;)
2010-04-11T13:14:17+02:00
Pole podstawy = 1/2*d1*d2
Pp= 1/2*12*16
Pp=96 cm2

obliczenie boku rombu z twierdzenia pitagorasa:
1/2d1 do kwadratu + 1/2d2 do kwadratu = c do kwardatu
36 + 64 = 100
c =10cm

pole powierzni graniastoslupa : 2*Pp + 4* pole scian bocznych=
2*96 + 4*(10*20)= 192 + 800 = 992 cm2

Odp. Pole graniastosłupa wynosi 992 cm2.