Odpowiedzi

2010-04-11T13:12:10+02:00
Zbrodnia katynska dotyczyla zabojstwa wiekszosci inteligencji polskiej
ma to wplyw, lecz czasu i biego historii nie da sie cofnac, niestety, a zycia nie da sie wrocic.;(
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T13:13:15+02:00
Katyń jest dla Polaków symbolem zbrodniczej polityki systemu sowieckiego wobec narodu polskiego. W stosunkach polsko-sowieckich lat 1917–1991 Katyń jest momentem kulminacyjnym. „Zbrodnia Katyńska” jest pojęciem umownym, odniesionym do jednego z miejsc eksterminacji polskiej elity przywódczej w latach II wojny światowej, najwcześniej odkrytego – lasu katyńskiego pod Smoleńskiem.
Zbrodnia Katyńska to skrytobójczy mord dokonany przez Sowietów na blisko 22 tysiącach obywatelach państwa polskiego, których – po wkroczeniu Armii Czerwonej do Polski 17 września 1939 r. – wzięto do niewoli lub aresztowano. Na podstawie tajnej decyzji Biura Politycznego Komitetu Centralnego Wszechzwiązkowej Komunistycznej Partii (bolszewików) z 5 marca 1940 r., zgładzono strzałem w tył głowy około 15 tysięcy jeńców przetrzymywanych wcześniej w obozach specjalnych NKWD w Kozielsku, Ostaszkowie i Starobielsku oraz 7 tysięcy osób osadzonych w więzieniach zachodnich obwodów republik Ukraińskiej i Białoruskiej, tj. terenach wschodnich Polski, włączonych w 1939 r. do Związku Sowieckieg.

1 5 1
2010-04-11T13:13:59+02:00
1. Zbrodnia Katyńska dotyczyła zamordowania w bestialski sposób przez Rosjan elity polskiego narodu. Inteligencji polskiej.
2. Tak, młodzi Polacy mają teraz inne spojrzenia na historię i stosunki Polski z Rosją. Mogą teraz lepiej zrozumieć zachowanie przodków i ludzi współczesnych.
1 5 1