Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T13:25:13+02:00
7x+y=12 / *2
3x-2y=-7

14y+2y=24
3x-2y=-7
(metoda przeciwnych współczynników)
17y=17
y=1

7x+1=12
7x=11/:7
x=11/7 = (1i3/7)

1 5 1
2010-04-11T13:28:41+02:00
7x+y=12
3x-2y=-7
układ równań, tak?
Metoda podstawiania(pamiętaj że przy każdej metodzie trzeba pisać obydwa równania, nawet jeśli jedno przez cały czas się nie zmienia):
y=12-7x
y=(7+3x)/2

12-7x=(7+3x)/2
y=(7+3x)/2

24-14x=7+3x
y=(7+3x)/2

-17x=17
y=(7+3x)/2

x=-1
y=12-7*(-1)

x=-1
y=12+7

x=-1
y=19
2010-04-11T13:37:51+02:00
7x+y=12 /*2
3x-2y=-7

14x+2y=24
3x-2y=-7
-------------
17x=17 /:17
x=1

7+y=12
y=5
para:
x=1
y=5