Kasia i Jurek spotkali się w połowie drogi od swoich domów. Kasia wyszła z domu o 13 i szła 45 minut ze średnią prędkością 4km/h . O której godzinie wyszedł z domu Jurek , jeżeli na miejsce spotkania dotarł o tej samej godzinie co Kasia i szedł ze średnią prędkością 5km/h??
(obliczenia)

2

Odpowiedzi

2010-04-11T14:10:09+02:00
V=s/t
s=v*t
t=s/v

vk=4 km/h
t=45 min = 3/4h
sk=4 km/h * 3/4 h = 3km

vj=5km/h
sj=sk=3km
t=3km : 5km/h = 0,66 h

0,66h = 40 min
13:00 - 40 min = 12:20
Odp.: Jurek wyszedł o 12:20.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:12:07+02:00
Kasia: t=45min=0.75h v=4km/h
v=s/t stąd s=vt
s=4km/h*0.75h=3km
Jurek: v=5km/h przeszedł tyle samo co Kasia, czyli s=3km
Trzeba teraz obliczyć, jak długo szedł:
v=s/t stąd t=s/v
t=3km:5km/h=0,6h=36 min

Dotarli na m-ce razem o 13:45.
13:45-36min=13:09
O tej godzinie musiał wyjść Jurek, aby idąc 36 min dotrzeć na miejsce o tej samej godzinie co Kasia:)
1 5 1