A) Ile soli trzeba wsypać do 1,8kg wody, aby otrzymać roztwór dziesięcioprocentowy?
b) Ile wody należy dodać do 2kg pięcioprocentowej solanki, aby otrzymać solankę dwuprocentową?
c) Ile soli należy dosypać do 9kg pięcioprocentowej solanki, ale otrzymać roztwór dziesięcioprocentowy?
d) Do trzydziestoprocentowego syropu dodano 20kg wody i otrzymano syrop dwudziestoprocentowy . Jaka jest całkowita masa otrzymanego syropu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T13:40:46+02:00
A)
x=0,1(1,8+x) = 0,18+0,1x
x-0,1x=0,18
0,9x=0,18
x=0,2kg

b)
2*0,95+x=0,98(2+x)
1,9+x=1,96+0,98x
x-0,98x=1,96-1,9
0,02x=0,06
x=3kg

c)
0,05*9+x=0,1(9+x)
0,45+x=0,9+0,1x
x-0,1x = 0,9-0,45
0,9x=0,45
x=0,5kg
d)
0,3x=0,2(x+20)
0,3x=0,2x+4
0,3x-0,2x = 4
0,1x = 4
x = 40kg
x+20kg = 40kg+20kg = 60kg

2010-04-11T14:03:03+02:00
A)
x=0,1(x-1,8)
x=0,1x-0,18
x-0,1x=0,18
0,9x=0,18/:0,9
x=0,2kg
odp:nalezy wspypac 0,2 kg soli
b)
0,05*2=0,02(x+2)
0,1=0,02(x+2)
0,02x=0,1+0,04
0,02x=0,06/:0,02
x=3
odp;nalezy dodac 3kg wody
c)odp;o,5kg
d)odp;60kg