Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T13:40:09+02:00
42zł - 100%
29,40zł - x

29,40zł x 100% / 42zł = 70 %
Odp. Cene obniżono o 70% .
2 1 2
2010-04-11T13:40:47+02:00
Przed przeceną plecak kosztował 42 zł, a po przecenie 29,40 zł. Oile procent obniżono cenę?

42 - 29,40 = 12,60

42 --- 100%
12,60 --- x %

z proporcji:

x = 12,60 razy 100 podzielić na 42 = 30 %

Obniżono cenę o 30 %.
9 4 9
2010-04-11T13:41:35+02:00
42zł - 100%
29,40 - x

42x = 29,40 * 100%
42x = 2940 % /42
x = 70%

4 1 4