Komputer za gotówkę kosztuje 3922zł. W sprzedaży ratalnej sklep proponuje następujące warunki sprzedaży:
1-pierwsza wpłata 652 zł i 24 raty po 148,50 zł
2-pierwsza wpłata 972 zł i 12 rat po 262,50 zł
o ile procent wzrośnie cena komputera w sprzedaży ratalnej według 1 i 2 wariantu?

(odpowiedzi proszę na mój e-mail,aha proszę z zdziałaniami)

3

Odpowiedzi

2009-11-05T07:01:58+01:00
1. 3922zł - 100%
652+24*148,5=4216zł
4216-3922=294
294zł - x%
3922x=29400//3922
x≈7,5%
2. 972+12*262,5=4122
4122-3922=200
200zł - x%
3922x=20000//3922
x≈5%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T09:24:15+01:00
1,3922zł-100%
652+24*148,5=4216
4216-3822=294
294zł-100%
3922x=29400/3922
x≈7,5%
2,972+12*262,5=4122
4122-3922=200
200zł-x%
3922x=20000/3922
x≈≈5
czyli według pierwszego wariantu cena wzrośnie 7,5%
natomiast według drugiego o 5%
2009-11-05T12:58:42+01:00
I wariant
652+24*148,50=4216
4216-3922=294
(294/3922)*100%=7,4961...%≈7,5%
II wariant
2-pierwsza wpłata 972 zł i 12 rat po 262,50 zł
972+12*262,50=4122
4122-3922=200
(200/3922)*100%=5,0994..%≈5%