Pewien pisarz zdobył nagrode za powieść.Przed otrzymaniem nagrody przez rok sprzedano 3 tys. egzemplarzy tej książki, a po uzyskaniu nagrody roczna sprzedaż wzrosła o 500 %.Ile egzemplarzy tej ksiażki sprzedano przez rok po zdobyciu nagrody??

3

Odpowiedzi

2009-11-03T18:16:40+01:00
3tys.-100%
x -500%

100x=1500/100
x=15tys.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:17:44+01:00
3000-100%
x-500%

x=3000*500/100
x=15000 ksiazek
2009-11-03T18:21:29+01:00
3000×500%=15000

Odp.:Po zdobyciu nagrody przez rok sprzedano 15000.