Piraci z Łajby z tego są znani, że zawsze modnie chodzą ubrani. Kiedyś nosili koszulki w paski, tera ich oczy zdobią przepaski. Co trzeci pirat z owej załogi przepaską lewe oko ozdobił. Prawe pod taką przepaską chowa całej załogi równo połowa. Siedmiu z powodu kiepskiego wzroku nie chce przepaski nosić na oku. I to już wszyscy- starsi i młodzież. Ilu piratów uległo modzie?

powinno wyjść 35

2

Odpowiedzi

2010-04-11T13:57:52+02:00
35-7=28piratow uległo modzie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:01:22+02:00
X-liczba wszystkich piratów
1/3 x-liczba piratów z przepaską na lewym oku
1/2x-liczba piartów z przepaską na prawym oku
7-liczba piratów bez przepaski

x=(1/3x)+(1/2x)+7
x=(5/6x)+7
1/6x=7
x=42

42-35=7
modzie uległo 35 piratow



zadanie rozwiazywala moja pani do matmy w szkole. prosze o naj na 100% dostaniesz za nie bdb