[Na wieść o wycieczce cała klasa wrzasła z radości]

a)Zaznacz, w którym słowniku (więcej niż jednym) można sprawdzić, czy w podanym zdaniu poprawnie użyto czasownika:

-słownik terminów literackich
- ortograficzny
- języka polskiego
- poprawnej polszczyzny
- wyrazów obcych
- wyrazów bliskoznacznych

b)W jakiej formie gramatycznej występuje ten czasownik w słowniku. Nazwij ją i zapisz.

c)Sprawdź w słowniku poprawność użytej formy i zapisz zdanie zgodnie z tym, czego się dowiedziałeś.


Proszę o szybkie odpowiedzi!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-03T18:20:59+01:00
A) ortograficzny i poprawnej polszczyzny
b) bezokolicznik (forma bezosobowa) - wrzeszczeć
c musisz poszukać ^^
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:24:41+01:00
A)
- ortograficzny
- poprawnej polszczyzny
w nieosobowej
Jest uzyt bledna forma. powinno byc:
Na wieść o wycieczce cała klasa wrzasnęła z radości.
4 5 4