Odpowiedzi

2010-04-11T14:13:31+02:00
Morze- wydmy piaszczyste
wiatr- góry, pagórki, ruchome wydmy
rzeki- niziny, mokradła
lądolud- mokradła
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T14:32:19+02:00
Morze
W wzniku abrayji powstaja klifz
W wzniku budujacej dzialalnosci morza powstja mierzeje

wiatr
Wiatr rzezbi powierychnie ziemi dyieki procesom wywiewania powstaja niecki deflaczjne, koroyji powstaja grzyby skalne, akumulacji powstaja wzdmy

ladolody
w wyniku niszczejacej dzialalnosci ladolodow gorskich powstaja doliny u ksztaltne oraz kary polodowcowe. W procesie akumulacji lodowcowej wytwarzaja sie waly moren czolowych, oraz moren bocznych a takze moren dennych

W wyniku dzialalnosci adolodow i wod roztopowych uformowaly sie wzgorza moren czolowych, stozki sandrowe, pradoliny, moreny denne, ozy i rynny polodowcowe.

rzeka
Rzeka prowadzi dzialalnosc niszczaca eroyja wglebna i boczna transportujaca rayz budujaca akumulacja

W gornym biegu rzeki dominuje erozja wglebna ktora powoduje powstawanie dolin v ksytaltnych w biegu srodkowzm najsilniej wystepuje erozja boczna ktora prowadzi do postawania meandrow natomiast w biegu dolnym dominuje akumulacja
3 3 3