Odpowiedzi

2010-04-11T14:07:10+02:00
192 zł - wartość odsetek po odjęciu 20% podatku czyli 80%

192 / 80 = 2,4 - wartość 1% procenta odsetek
2,4 *100 = 240 - wartość odsetek przed odtrąceniem podatku

teraz obliczamy jakim % liczby 1600 jest liczba 240 :

240/1600 * 100% = 24/160 * 100% = 15%

odp. w banku roczny procent wynosi 15%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:09:51+02:00
192zł = 80% odsetek
80:20 = 4
192 : 4 = 48
48 * 5 = 240

16000 * 0,015 = 240

Odp Kwotę wpłacono na oprocentowanie 1.5% w skali rocznej