Pocisk o masie 0,2kg leci z prędkościa 500m/s przebija drzewo i leci dalej z prędkością 100m/s. Oblicz energię utraconą przez ten pocisk.

Zadanie znajduje się w zbiorze zadań do fizyki klasy I-szej gimnazjum z góry dzięki za rozwiązanie ;)

2

Odpowiedzi

2010-04-11T14:59:23+02:00
Pocisk o masie 0,2kg leci z prędkościa 500m/s przebija drzewo i leci dalej z prędkością 100m/s. Oblicz energię utraconą przez ten pocisk.
0,2 kg*(500m/s)²/2=0,2kg*(100m/s)²/2+E
E=?
25 000 J=1 000J+E
E=24 000J=24 kJ
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T15:08:05+02:00
Analiza:
m - 0,2 kg
V₁ - 500 m/s
V₂ - 100 m/s
Ek = ?

Rozwiązanie:

0,2 x 500² : 2 = 0,2 x 100²:2 + Ek
25 000 = 1 000J + Ek
E = 24 000 [J] = 24 [kJ]

Odp. Pocisk stracił energię wynoszącą 24 kJ.