Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:15:00+02:00
Alfabet używany do zapisu przez ludy germańskie (tzw. alfabet fuþark). Niekiedy nazwę "runy" odnosi się także do systemów piśmienniczych stosowanych przez ludy tureckie (tzw. alfabet orchoński) oraz Madziarów (Węgrów) (tzw. rowasz). Używany również w obrzędach magicznych. Staronordyckie słowo *run oznacza 'tajemnicę', 'sekret'.
3 5 3
2010-04-11T14:16:44+02:00
Runy to alfabet używany do zapisu przez ludy germańskie . Runy pojawiają się często w literaturze fantasty.Własny alfabet uniczny stworzył na potrzeby realiów Władcy Pierścieni angielski pisarz John Ronald Reuel Tolkien .Ponadto współcześnie runy są używane przez niektóre osoby m.in. do kształtowania osobowości (tzn. wzmacniania pewnych cech adepta i eliminowania innych, jak lęk, strach itp.). Nie zostało to jednak w żaden sposób potwierdzone przez naukę.
2010-04-11T14:18:52+02:00
Runy to alfabet, który używały do zapisu ludy germańskie.Wcześniej były używane również przez ludy tureckie oraz Węgrów.