DAJE 16 PUNKTÓW ZA 2 ZADANIA Z MATMY .

zadanie 1
W szkolnym klubie sportowym pewnego gimnazjum 35% uczniów uprawia koszykówkę, o dwóch uczniów więcej piłkę nożną ,a dziesięciu uczniów trenuje siatkówkę. Oblicz ilu uczniów uczęszcza na SKS.

zadanie 2
Oblicz, o ile cm² zmieni się pole kwadratu o boku 15 cm , jeżeli każdy bok zmniejszymy o 60%.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:31:36+01:00
Zad.1
x-liczba uczniów uczęszczajaca na SKS
x= 0,35x + (0,35x +2)+10
x=0,35x +0,35x+2+10
x=0,7x+12
0,3x=12/ : 0,3
x= 40
odp. na SKS uczeszcza 40 uczniów.
zad2.
a=15 cm
P=a2
P= 15²
P=225 (cm2)
a1=a - 60%*a
a1=a-0,6a
a1=0,4a
a1=0,4 * 15
a1=6 (cm)
P1=a1²
P1= 6²
P1=36 (cm2)
225-36=189 cm2
Odp. Pole kwadratu zmniejszy się o 189 cm2

jakby były jakieś pytanka proszę pisać!!!
2009-11-03T18:32:01+01:00
35%x + (35%x + 2) + 10 = ?
35/100x + 35/100x + 2 + 10 = ?
70/100x2 = -2-10
x2 = -12,7
x = pierwiastek z 12,7

15 x 60/100 = 3 x 60/20 = 3 x 3 = 6
15 - 6 = 9
15 x 15 = 225
9 x 9 = 81
225 - 81 = 144
O 144 cm 2
1 5 1
2009-11-03T18:51:17+01:00
Zad.1
x - il. uczniow uczeszczajacych na SKS
x = 35% * x + 35% * x + 2 + 10
35% * x + 12 = 65%x
12 = 30% * x
4 = 0,1x
x=40

zad.2
60% * 15 = 9
15 - 9 = 6
15 * 15 = 225
6 * 6 = 36
225 - 36 = 189
odp: pole kwadratu zmieni sie o 189 cm².
1 5 1