Odpowiedzi

2010-04-11T14:37:52+02:00
1. w południowo-zachodniej Polsce i północnych Czechach.
2.Leży pomiędzy Przedgórzem Sudeckim i Sudetami na południu, Kotliną Ostrawską na południowym wschodzie, Wyżyną Śląsko-Krakowską i Wyżyną Małopolską na wschodzie, Wałem Trzebnickim na północy i Niziną Śląsko-Łużycką na zachodzie, głównie wzdłuż doliny Odry.
3.rzeki; Odra, Mała Panew, Nysa Kłodzka, Ślęza, Bystrzyca, Kaczawa, Bóbr.
4.Ze względu na korzystny klimat oraz dobre warunki glebowe na Nizinie Śląskiej jest wiele pól uprawnych. Na piaszczystych terasach rzecznych występują również większe kompleksy leśne, np. Bory Stobrawskie czy Bory Niemodlińskie.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:42:36+02:00
1.południowo zachodnia Polska i czesciowo w polnocno-wschodnich Czechach
2. obszerna równina
3.Odra i jej doplywy - prawostronne: Mała Panew, Stobrawa, Widawa i lewostronne: Osobłoga, Nysa Kłodzka, Oława, Ślęza i Bystrzyca
4.głównie piaszczyste, zwiry, iły
5.grądy, lasy bukowe
6.np. rudy miedzi, cynk, nikiel
7.przemysl mineralny, przemysł energetyczny i elektrotechniczny, przemysł taboru kolejowego, maszynowego i spożywczego
8.Wrocław, Brzeg, Opole, Kędzierzyn-Koźle, Oława
9.pszenica oraz buraki cukrowe, dalej rzepak, sadownictwo
10.okres wegetacyjny trwa do 230 dni w roku
11.park krajobrazowy Książański oraz park krajobrazowy Ślężański
12.ostańce ozów, kemów i wzgórz morenowych.
1 5 1