Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:42:51+02:00
33
9x-7x=150
2x=150
x=75 skoków
34
x-liczba gęsi
2x+1/2 x+1/4 x+1=100
2 i 3/4 x=99
x=99:11/4
x=36
35
x-liczba uczniów
1/2 x+1/4 x+1/6 x+3=x /*12
6x+3x+2x+36=12x
x=36
36
1/5x+1/3 x+3(1/3 x-1/5 x)+1=x /*15
3x+5x-9x+15 x+15=15x
x=15
38
od końca najprościej
3 ostatnie to połowa reszty, czyli 6 dostał ostatni III
6+1=7 to połowa reszty 7+1=8 dostał II
czyli całość 14
14+1 - to połowa 15+1 dostał I
czyli całość 30
w koszyku było 30
13 4 13
2010-04-11T14:50:24+02:00
33.
9x - 7x = 150
2x = 150
x = 75

Odp. Chart dogoni zająca po 75 skokach.

34.
x - liczba gęsi

2x + 0,5x + 0,25x + 1 = 100
2,75x = 99 /:2,75
x = 36

Odp. Jest 36 gęsi.

35.
x - liczba uczniów

0,5x + 0,25x + 1/6x + 3 = x /x12
6x + 3x + 2x + 36 = 12x
x = 36

Odp. Jest 36 uczniów.

36.
1/5x + 1/3x + 3(1/3 x - 1/5 x) + 1 = x /x15
3x + 5x - 9x + 15x + 15 = 15x
x = 15

Odp. W gromadce było 15 pszczół.
8 4 8