Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:27:36+02:00
Wymiary jednego sześcianu
a=3cm
b=3cm
c=3cm
po połączeniu 5 takich sześcianów otrzymujemy prostopadłościan o wymiarach
a=3cm
b=3cm * 5 = 15cm
c=3cm
Pc=4*Pb + 2*Pp (pole całkowite=4*pole boczne+2*pole podstawy)
Pb=a*b
Pb=3cm*15cm
Pb=45cm2 (centymetrów kwadratowych)

Pp=a*c
Pp=3cm*3cm
Pp=9cm2

Pc=4*Pb + 2*Pp
Pc=(4*45 cm2)+(2*9cm2)
Pc=180cm2 + 18cm2
Pc=198cm2
odp:
całkowite pole powierzchni tego prostopadłościanu wynosi 198 cm2

Oc=2*Op+ 4*b (obwód całkowity=2*obwód podstawy+4*b)
Op=4*a
Op=4*3cm
Op=12cm
Oc=2*12cm+4*15cm
Oc=24cm+60cm
Oc=84cm

odp:
obwód całkowity tego prostopadłościanu wynosi 84cm

trochę długie :) ale krok po kroku
pozdrawiam :)
2010-04-11T14:33:32+02:00
Moim zdaniem to będzie wyglądać tak :

skoro krawędź 3 metry, to 3x3 = powierzchnia 1 ściany.
Gdy stworzymy ten prostopadłościan układając wszystkie sześciany obok siebie wyjdą nam tak jakby 22 ściany połączone ze sobą.

(3x3)x22=9cm²x22=198cm²

Tak to moim zdaniem powinno się zrobic. ; )