Wyjaśnij frazeologizmy:
Kraina mlekiem i miodem płynąca
Sodoma i Gomora
Egipskie ciemności
Hiobowe wieści
Ziemia obiecana
Niewierny Tomasz
Judaszowe srebrniki
Puszka Pandory
Nić Ariadny
Koń Trojański
Stajnia Augiasza
Pyrrusowe zwycięstwo
Lwia część
Dantejskie sceny
Bajońskie sumy
Drakońskie prawa
Miecz Domoklesa
Wrócić z tarczą
Wilcze prawa
Mówić prosto z mostu


Proszę o szybką odpowiedź

2

Odpowiedzi

2010-04-11T14:37:36+02:00
Kraina mlekiem i miodem płynąca-kraj bogaty w naturalne źródła
Sodoma i Gomora-sytuacja wywołująca grozę
Egipskie ciemności-zupełne, nieprzeniknione ciemności
Hiobowe wieści-przykre wiadomość
Ziemia obiecana-miejsce, które wydaje się rajem
Niewierny Tomasz-zdrajca
Judaszowe srebrniki-brudne pieniądze
Puszka Pandory-coś, co wywołuje mnóstwo nieprzewidzianych trudności
Nić Ariadny-sposób wybrnięcia z beznadziejnie zawikłanej sytuacji
Koń Trojański-podstępny i niebezpieczny dar
Stajnia Augiasza-rzecz zaniedbana
Pyrrusowe zwycięstwo-zwycięstwo osiągnięte nadmiernym kosztem
Lwia część- znacznie większa część
Dantejskie sceny-sceny wstrząsające
Bajońskie sumy-zawrotne, fantastyczne sumy pieniędzy
Drakońskie prawa-okrutne,surowe prawa
Miecz Domoklesa-ciągłe zagrożenie
Wrócić z tarczą-wrócić z bitwy i ją wygrać
Wilcze prawa-prawo bezwzględne i okrutne
Mówić prosto z mostu-mówi szczerze
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:40:20+02:00
1.Kraina obfitości i dobrobytu
2.Kraina rozpusty i nierządu
3.Całkowita ciemność
4.Złe wiadomości
5.Oczekiwana nagroda
6.Osoba która nie uwierzy,póki nie zobaczy
7.Zapłata za zdrade
8.Źródło kłopotów
9.Trafić bezbłędnie do celu
10.Podstęp
11.Rzecz bardzo zaniedbana
12.Zwycięstwo,ale osiągnięte zbyt dużym kosztem
13.Większa część
14.Makabryczne sceny i paniczne zachowanie tłumu
15.Ogromne sumy pięniędzy
16.Surowe wychowanie
17.Niebezpieczeństwo
18.Wrócić jako zwycięsca
19.Prawa bezwzględne i okrutne
20.Mówić bez ogródek;przechodzić od razu do sedna sprawy
3 3 3