Odpowiedzi

2009-11-03T18:32:23+01:00
R₁ = 4 cm
r₂ = 3 cm

L = 2πr

L₁ = 2*4π = 8π cm

8π * 12 = 96π


L₂ = 2*3π = 6π cm

Odp. Dłuższa wskazówka w ciągu 12 godzin pokona drogę 96π cm (wskazówka minutowa), krótsza - 6π cm (wskazówka godzinowa).
--
Nie jest podane, aby w miejsce π podstawić liczbę, jednak jeśli byłoby to konieczne, to rozwiązanie kolegi poniżej również jest poprawne.
57 3 57
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:32:30+01:00
O=2πr

O=2π3
O=6π
O=6×3,14
O=18,84cm

O=2π4
O=8π
O=8×3,14
O=25,12

Odp.Dłuższa wskazówka podczas 12 godzin przebędzie drogę 25,12 cm, a krótsza 18,84 cm
28 3 28