NIE MAM POJĘCIA JAK TO SIE ROBI :(
ROZWIĄŻ UKŁADY RÓWNAŃ METODĄ PRZECIWNYCH WSPÓŁCZYNNIKÓW:
ps.rysuje bez klamerek w boku bo nie mam jak!! ,,{''
a)
x+y=9
x-y=3
b)
3x+2y=5
-3x+y=10
Rozwiąż układy równań:
a)
6(x+y)=10y
y-x=0,5
b)
y-8x=0,8y
4x+5y=5,1

PROSZE O ROZWIAZANIE NA DZIŚ !!!
PAMIĘTAJCE ŻE TAM GDZIE JEST WOLNE MIEJSCE PRZED RÓWNANIEM MA BYĆ ,,{'' NIE PISZCIE JEJ ALE ŻEBYŚCIE WIEDZIELI !

3

Odpowiedzi

2009-11-03T18:38:09+01:00
A)x+y=9/*-1
x-y=3
-x-y=-9
x-y=3
-2y=-6/-2
y=3

b)3x+2y=5
-3x+y=10
3y=15/3
y=5

a)6(x+y)=10
x-y=0,5/*-6
6x+6y=10
x-y=0,5
6x+6y=10
-6x+6y=-3
12y=7/12
y=7/12

b)y-8x=0,8y
4x+5y=5,1
0,2y-8x=0/*-25
4x+5y=5,1
-5y+200x=0
4x+5y=5,1
204x=5,1/204
x=40

2009-11-03T18:39:31+01:00
A) x+y=9/ *1
x-y=3
2x=9+3
2x=12/÷2
x=6
6+y=9
y=9-6
y=3
b) 3x+2y=5/*1
-3x+y=10
3y=10+5
3y=15
y= 5
-3x+5= 10
-3x= 10-5
-3x= 5
x= -1,6
a) 6(x+y)=10y
y-x=0,5
6x+6y=10y
y-x=0,5
6x= 10y-6y
y-x= 0,5
6x=4y
y-x=0,5
6x=4y
dalej nie wiem...
x)

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T22:20:15+01:00
X+y=9
x-y=3
--------------
2x=12/:2 (+y i-y się redukują)
x=6
6+y=9
y=3
x=6
y=3
spr.6+3=9
6-3=3


3x+2y=5
-3x+y=10
-------------
3y=15/:3
y=5
3x+2x5=5
3x+10=5
3x=-5
x=-5/3
spr. 3x(-5/3)+2x5=-5+10=5
-3x-5+5=-15+5=10


6(x+y)=10
y-x=0,5/x6

6x+6y=10
-6x+6y=3
-------------
12y=13/:12
y=13/12
13/12-x=0,5
-x=-13/12+6/12
-x=-7/12
x=7/12
spr.6(7/12+13/12)=6x20/12=20/2=10
13/12-7/12=6/12=1/2

y-8x=0,8y
4x+5y=5,1/x2

-8x+y=0,8y
8x+10y=10,2
-----------------------
11y-0,8y=10,2
10,2y=10,2/:10,2
y=1
4x+5x1=5,1
4x+5=5,1
4x=0,1/:4
x=0,025
y=1
spr.1-8x0,025=1-0,2=0,8 a 0,8y=0,8
4x0,025+5x1=0,1+5=5,1