Odpowiedz na pytania.

1.Do czego nawołuje Kościól w okresie Wielkiego Postu?
2.Jakie słowa wypowiada kaplan posypujac glowy popiolem
3Jakie sa rodzaje postow
4Czego uczy nas pan jezus w przypowiesci o synu marnotrawnym?
5.co to jest saktament pokuty
6Jakimi słowami jezus ustanowil sakrament poku y
7.Jakie sa warunki sakramentu pokuty
8.co to jest sumienie
9.Jakich odpowiedz udzielil Pan Jezus gdy byl kuszony przez szatana na pusni (tak mam w ksiazce moze blad)
10 Kiedy człowiek postępuję godnie ze swoim sumieniem.
11.Co to modlitwa?
12.Co to post.
13Co to jałmużna
14 Na czym polega istota nabożeństwa Drogi Krzyżowej?
15Jakie są stacie drogi krzyżowej
16. W jaki sposób powinniśmy okazywać szacunek wobec krzyża?
17. Jakie wydarzenia miały miejsce w wielki Piątek ?
18.Co uczynił Chrystus dla ludzi umierając na krzyżu?
19.Dlaczego w Wielki Piątek niema mszy swietej
20.Z jakich czesci sklada sie liturgia wielkiego piatku
21.Kto jest posrednikiem nowego przymierza
22.Kiedz zostalo zawarte nowe przymierz
23. Czym jest dla nas smierc krzyzowa Chrzstusa
24. Co jest znakiem nazsej wiary
25.Co oznacza pascha chrystusa
26.Jakie skutki ma dla nas przyjecie chrzttu



Dzieki za pomoc.

Sorki za bledy ale przyciski mi sie poprzesawialy

2

Odpowiedzi

2010-04-11T16:41:43+02:00
1. nawołuje do pokuty, jałmużny, nawrócenia, postanowień
2.z prochu powstałeś i w proch się obrócisz
3.ścisły, eucharystyczny, wstrzemiężliwość od pokarmów mięsnych
4.uczy nas przebaczenia.
5.jest to spowiedż święta
6.
7.rachunek sumienia, żal za grzechy, mocne postanowienie poprawy, spowiedż szczera, zadość uczynienie panu bogu i bliżniemu
8.odczucie pozwalające odróżnić dobro od zła
9.idż precz szatanie
10.gdy postępuje zazwyczaj dobrze to co czuje ze robi dobrze
11.rozmowa z Panem Bogiem
12. powstrzymanie od jedzenia w piatek mięsa
13.jest to datek dla biednych i chorych
14.na tym, że przeżywamy to co pan jezus czyli całe jego cierpienie.
15.1. Jezus na śmierć skazany. 2.jezus bierze krzyż na swoje ramiona. 3. Jezus upada po raz pierszy 4. Jezus spotyka matkę swoją. 5. szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż jezusowi 6. Weronika wyciera twarz pana Jezusa 7. Jezus upada po raz drugi. 8. Jezus pociesza płaczące niewiasty. 9. Jezus upada po raz trzeci 10. jezus ze szat obnażony 11. Jezus do krzyża przybity 12. śmierć Jezusa na krzyżu. 13. Jezus zdjęty z krzyża 14. jezus złożony do grobu
16. kłaniać się, całować, odmawiać modlitwe
17. śmierć Jezusa na krzyżu
18. zmiłował się , matą całego świata ustanowił Maryję
19. bo pan jezus modlił się w ogrójcu i został ukrzyżowany
20. liturgia słowa i adoracja krzyża
21.Jezus
22. podczas śmierci Jezusa
23. przebaczenie grzechów
24. krzyż
25. ustanowienie najświętszego sakramentu
26. obmycie grzechu pierworodnego
prosze*
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:00:11+02:00
1. w okresie Wielkiego postu kościół nawołuje do pokuty, żałoby kruchości, i prawdziwego nawrócenia
2. " Z prochu powstałeś w proch się obrócisz"
3. post jakościowy polegający na nie jedzeniu mięsa i wędlin
i post ilościowy polegający na zjedzeniu trzech posiłków dwóch lekkich i jednego do syta nie jedząc mięsa
4. Pan Jezus uczy nas tego że człowiek jest tylko człowiekiem i powinnyśmy sobie przebaczać pomimo popełnionych błędów
5. sakrament pokuty jest to taki sakrament w którym Bóg odpuszcza grzechy przez spowiednika
6.którym odpuścicie grzechy będą wam odpuszczone, a którym zatrzymacie będą wam zatrzymane
7.żal za grzechy, mocne postanowienie poprawy, szczera spowiedź, zadość uczynienie
8. sumienie głosem kochającego Boga pozwalające odróżniać zło od dobra
9.nie będę wystawiał mego Ojca na próbę
10.człowiek postępuje godnie ze swoim sumieniem gdy czyni dobrze to wszystko co ono mu podpowiada
11. modlitwa jest porozumieniem z bogiem podziękowaniem Bogu za wszystko co otrzymaliśmy od niego
12. post jest to dobrowolne powstrzymywanie się od jedzenia i nie tylko ale też od rzeczy niepotrzebnych nam
13. jest to uczynek miłosierny polegający na pomocy biednym i potrzebującym
14. polega na przejściu Jezusa całej drogi krzyżowej
15.
stacja I : pan Jezus na śmierć skazany
II: Jezus bierze krzyż na swoje ramiona
III: pierwszy upadek Pana Jezusa
VI: Jezus spotyka matkę swoją
V: Szymon z Cyreny pomaga nieść krzyż Panu Jezusowi
VI: Św. weronika ociera twarz Jezusowi
VII: Drugi upadek
VIII: Jezus pociesza płaczące niewiasty
IX: trzeci upadek
X: Pan Jezus z szat obnażony
XI: Jezus przybity do krzyża
XII: Śmierć Jezusa
XIII: Jezus zdięty z krzyża
XIV: Jezus złożony do grobu
16. szacunek powinniśmy okazywać ściągając nakrycie głowy, przyklękając, w ciszy
17.
- Jezus przed sądem
-skazanie na śmierć
- biczowanie
- cierniem ukoronowanie,
- droga krzyżowa
- śmierć na krzyżu
18. oddał za ludzi życie aby odkupić nasze grzechy i winy
19. nie ma mszy ponieważ jest to dzień śmierci Jezusa
20. liturgia wielkiego piątku składa się z :
- liturgia słowa
- adoracja krzyża
- komunia Św.
- przeniesienie najświętszego sakramentu do grobu
21. pośrednikiem nowego przymierza jest Chrystus
22. nowe przymierze zostało zawarte pomiędzy ludźmi a Bogiem podczas ostatniej wieczerzy
23. śmierć Chrystusa jest dla nas odpuszczeniem grzechów
24.znakiem naszej wiary jest krzyż
25. pascha Chrystusa oznacza trzydniowe przejście
26. przejęcie chrztu oznacza ze zostały nam odkupione grzech pierwszych ludzi i stajemy się dziećmi Bożymi
15 4 15