Jak rozwiązać takie zadanie?


a) w trójkącie prostokątnym przyprostokątne mają długość 5 cm i 7 cm.Ile wynosi pole tego trójkąta?
b)w trojkącie prostokątnym o polu 40 cm² jedna z przyprostokątnych ma długość 4 cm.Jaką długość ma druga przyprostokątna

3

Odpowiedzi

2010-04-11T14:38:37+02:00
A) 5 x 7 = 35 cm 2

Odp. Pole tego trójkąta wynosi 35cm2

b) 40 cm 2 : 4 cm = 10 cm

Odp. Druga przyprostokątna ma 10 cm.
1 5 1
2010-04-11T14:38:52+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:40:10+02:00
P=1/2 ab
P=1/2 5*7
P=17, 5cm(kw)

druga=10cm
1 5 1