Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:34:10+01:00
Zadanie w miarę proste.Obliczamy za pomocą proporcji:-)

20 s-30 metrów
5 min=300s

20 s-30 m
300 s-x
-------------------
x=(30 m*300 s):20 s
x=9000:20
x=450 m

odp.W ciągu pięciu minut piechur pokona drogę 450 metrów.


A tymczasem miłego wieczorku życzę:)
2009-11-03T18:34:20+01:00
Dane
20s - 30 m
Szukane
5min - x

20s*3= 1 min
30*3= 90 m w ciągu 1 min przejdzie 90 m
więc
90m*5min= 450m

rozpisując

20s+20s+20s= 1 min
30m+30m+30m= 90 m
90m+ 90m+90m+90m+90m= 450 m